Spirit Travel Club Blog

Néha furcsa hangulatban...

Az utazás végéhez érve

A tabudöntögetős utazásunk végéhez érve, próbálom felidézni a helyeket, amiket meglátogatva elértük a hatást amit érzek…

A szeretet

Észrevettem, hogy jobban meg tudom fogalmazni hogy mi az ami nem a szeretet, mint azt, hogy mi az…

Az utazó

Szeretem az utazást abból a nézőpontból érezni, amikor az élményekben való részvételre erősebb lesz…

Szabadság most!

Emlékszem, volt idő amikor azt hittem, hogy ha nem lennének határok az életben, akkor én valahogy szétesnék…

Vékony a jég!

A konfliktusaim tekintetében azt érzem, mintha pont azzal tenném a konfliktust egyre valódibbá, hogy megoldást próbálok…

Nagy csábítást érzek…

Nagy csábítást érzek akkor, amikor azt olvasom, hogy “tervezzem meg a jövőm”, meg azt hogy “tudatosan teremtsem meg amit akarok”…

A határaimhoz közeledve

Régebben, csak és kizárólag pontosnak tűnő logikai rendszereken keresztül tudtam felfogni a világot. Ezután, a vallásokban történő kalandozásaim során…

Most valahogy ráéreztem

Most valahogy ráéreztem arra, hogy a coaching folyamat a kliensem és köztem akkor a legkedvesebb a számomra, ha nem a megoldások és a technikák körül forog az agyam…

A jó Láma

Én most azt érzem, hogy egy olyan mentor (régen Lámának hívtam) társaságára vágyom -bár talán most fogalmazom meg először- aki mellett csökken az a késztetésem, hogy bármit is intellektuálisan közelítsek meg. Aki mellett leáll a logikus zakatolás…

Sok szerencsét!

Leginkább annak a megmutatására érzek késztetést, amire nekem is a legnagyobb a szükségem…

Furcsa dolgok…

Néha furcsa dolgok történnek, és könnyebb ha nem keresek ezekre logikus magyarázatokat…

read more

“Én én vagyok, Te pedig te vagy….

“Én én vagyok, Te pedig te vagy.
Én nem azért vagyok ezen a világon, hogy megfeleljek az elvárásaidnak.
Te sem azért vagy ezen a világon, hogy megfelelj az én elvárásaimnak.
Az én az én, a Te pedig te.” – Fritz Perls

A kapcsolat

Nekem egyre inkább úgy tűnik, hogy élő, folyamatos és alakítható kapcsolatban vagyok azzal, amit eddig a külvilág objektivitásának hittem…

Az együttműködésünk alatt…

Az együttműködésünk alatt nem foglak sem megvigasztalni vagy bíztatni, sem tanácsokkal ellátni…nem találunk ki célokat és nemesnek tűnő ideákat, nem hibáztatjuk anyádékat vagy a csillagokat…

Nagy találkozások

Az én “taktikám”, hogy öszehozom a csapatot a számomra érdekes emberekkel.
Jó pár ilyen “számomra érdekes” ember akad az úton…

Az önkorlátozásom ereje

Egyre inkább úgy érzem, hogy minden amit nem szeretek az egy önkorlátozás eredménye, ugyanakkor minden amit szeretek, az megjelenik “önmagától” akkor, amikor ez az önkorlátozás eloszlik.

Esküvő

Tudtam én, hogy egy indiai esküvő nem akármi, meg vágytam is rá már jó idejel…

Benares

Ennek a vándorútnak, számomra az egyik csúcspontja Varanasi…

Megérkezni

Ebbe a túrába tudatosan válogattuk bele azokat az elemeket, helyeket és élményeket, amik végül a “megérkezés” élményét mutatják meg.
Ezt az élményt Kathmanduban találjuk meg, és Ancsával nekem is itt volt annak idején ugyanez ugyanígy…

Két világ határán

Eljutunk a határig, és visszanézünk. Mögöttünk az ismerős világunk, benne az ismerős félelmeink és a megszokásaink…

Delhi

Azzal a vággyal indultam útnak, hogy valami olyat mutassak a csoportnak, ami nekem is nagy élményt és izgalmat ad…

Itt nincs “B” terv

Itt nincs “B” terv. -szoktuk mondani.
Csak megyünk előre…persze valami majd jön szemben.
Egy látvány, egy inger, egy helyzet, valami, amit talán zsigerből el szoktunk kerülni…

Nem leszel többé ugyanaz

Eltávolodva a biztonságostól, vajon van-e lehetőség a változásra anélkül, hogy fel kelljen adni a már eddig megismert világunkat. Kell választanunk, vagy…

A céltalan játék

Nekem ez úgy hiányzik. Amikor még nem akartam nyerni vagy veszteni, bármi lenni és bármit tenni. Amikor csak a játék, a szenvedély, a folyamat volt, és valahogy még “én” sem voltam közben, annyira belevesztem…

Az érzelmeink fizikája

Az a feltevésem, hogy biztonságos és eseménydús (élménydús) környezetben valósul meg az érzelmi evolúció, vagyis nő az érzelmi komplexitásunk…

Egy másik világban

Először veszünk egy nagy levegőt, és a kíváncsiságunktól hajtva elindulunk.
Ezután nyitottan, a lehető legkevesebb megítéléssel ismerjük fel az új környezetünket…

Varanasi

Mire ideértünk Varanasiba, az az érzésem, hogy egy közös teret élünk meg a csapattal. Mint egy nagy játszótér, amiben bárki igénye úgy valósulhat meg, hogy ezáltal nem csökken senki más igénye sem…

Pár nappal előtte

Túl a szervezésen, de még itthon, mindennel a hónom alatt. A cuccok egybehajigálva, a tatyó levéve.
Vajon milyen lesz?

Nagy találkozások…

Meggyőződésem, hogy a kultúrák találkozásának az igazi helye a hétköznapi kapcsolatok szintjén keresendő…

A változásom, ami rizikó helyett élmény

Az eddigi élményeink az úton, nagyon személyesek és egyediek voltak. Találkoztunk bölcsekkel, gurukkal és itt élő barátainkkal, akik talán pont a mi számunkra hordoztak információt, vagy éppen a velük való beszélgetéskor “esett le” valami…

Hazaérkezni

Azt érzem, hogy van egy érzés, ami nekem nagyon is hiányzik.
Mintha egész életemben, az összes igyekezetem ezért az érzésért, ennek az érzésnek a megtalálásáért történt volna…

Gangesz

A képen a Ganga pudja a Gangeszről.
Az idő megáll, Varanasi örök, én mégis egy félős átutazóként ragadnám meg a pillanatot…

Végül Bhután

Ennek az India-Nepál túrának a végén, úgy csillog a bhutáni 4 nap, mint egy gyönyörű koronaékszer…

Mint a mostani határzár…

Sokszor erős élményekre van szükségem, amiket sajátos kalandokkal szerzek meg.
Például együtt főzünk egy hindu barátom családjával….

Nekem Ázsia nagy élmény

Nekem Ázsia nagy élményt ad a rendezetlenségén és az esetlegességén keresztül.
Még az is lehet, hogy itt könnyebben megengedem magamnak…

Ezért is

Végigsuhanni ennyi erős élményen, ennyi jelentős helyen, megismerkedni ennyi emberrel, átzuhanni a hinduizmus és a buddhizmus legjaván…

Bhutan

Én szerencsésnek érzem azokat, akiknek van lehetőségük Bhutánba látogatni…

Igazi kalandokat akarok!

Igazi élményeket akarok, kalandokat, veszélyes állatokat, hatalmas csúcsokat, elveszni a képekben és a hangulatokban!

Újra itthon!

Szeretek úton lenni, de szeretek megérkezni is egy ilyen különleges és kalandos útról. Hiszen itthon minden olyan ismerős, olyan otthonos és biztonságos…

Csenrezig

Találtam egy videót, amit akkor csináltam, amikor beültünk az egyik kedvenc helyemre, a Mani templomba…

Kathmandu (Boudha)

A reggeli után egy gyors és nem végső búcsúzás a kolostortól, fogunk 2 taxit, és át a városon. A Thamelt csak érintjük, a mi célunk egy számomra sokkal izgalmasabb hely, a Boudha sztupa…

Swayambhu

6 óra autózás a Trisuli folyó völgyében, és még a sötétedés előtt megérkezünk Kathmanduba. A program: 3 nap kolostori beköltözés…

Pokhara

Ha Nepál, akkor a Himalája elkerülhetetlen.
Nem is akarom elkerülni, sőt! A lehető legközelebb megyek hozzá, de úgy, hogy ne legyen sem fárasztó, sem hosszadalmas…

Chitwan

Estére érkezünk, de éppen elcsípjük még a büfévacsorát.
Aztán másnap belevágunk abba a programba, amit itt a legjobban szeretek…

Bodh Gaya

Az utolsó napra tettem a környéken lévő Mahakala barlangot, visszafelé pedig a Sudjatát. Mindeközben pedig, van lehetőség arra is, hogy motorról fedezzük fel a falvakat…

Varanasi ellentétes érzéseket indít el bennem. Van egy részem, ami maradna, süllyedne bele teljesen, kúszna-mászna a szűk sikátorokban, haverkodna vég nélkül a hindu gyakorlókkal, viszont a másik felem már menne tovább.

Varanasi

Ha egy vonaton ébredsz Indiában, szükséged lehet pár percre, hogy biztosan meg tudd különböztetni az álmodat a valóságtól…

Agra

Egy “Holis” Delhi után nehéz fenntartani a feszültséget, ezért inkább kiengedem a bennem lévő igényt, hogy én tartsam élményben a velünk utazókat…

Delhi – Holi

Delhi: egyből a “mély vízbe”. Ráadásul kellően elfáradva, nem is beszélve a kellemetlen időeltolódásról.
Sokszor gondolkodom azon, hogy vajon hogyan hagyhatnám ki Delhit, de mindannyiszor kapok visszaigazolást a velünk utazóktól, hogy kár lenne…

Ha vonzanak a hegyek

Ha vonzanak a hegyek, de sem időd, sem kedved a mászáshoz, a Bhután-Kathmandu repülőjárat a kedvenced lesz, a látvány felejthetetlen…

Tigrisfészek

A Tigrisfészek, Bhután egyik legszimbolikusabb kolostora. Bevallom, nem egy könnyü séta, de még senki nem mondta, hogy ne érné meg a fáradtságot…

A takin

A hegyek az égig érnek, az erdőket folyók szántják, az arcokon időtlen nyugalom. Bhután, egyszerre kaland és béke. ...aztán szembejön egy...

A csodák világa

A csodák világa! Parádés landolás, mosolygó arcok. Hegyek és folyók a valóság határán. Hogy a magasságtól, vagy az élményektől szédülök, azt holnap...

Már az úton….

“Ne akard a Himaláját megváltoztatni, inkább hagyd, hogy a Himalája változtasson meg téged!” -olvasom a nepáli kormány hivatalos honlapján..

Egy nepáli kocsmában

Este egy nepáli kocsmában, erjesztett árpalevet szürcsölve egy bambusz korsóból. Aztán akadtak barátaink is, egyre jobban értettük egymás...

Őszinte beszélgetések…

Az utazásaink során, számunkra a legtöbb élményt ezek az őszinte beszélgetések jelentik.
Megismerkedünk távoli földek érdekes embereivel, ücsörgünk, beszélgetünk, felfedezünk és elámulunk…